Англійська мова 32 група

Посилання на підручник:
https://4book.org/uchebniki-ukraina/11-klass/angliyska-mova-11-klas-karpyuk-2019

Письмові відповіді надсилайте на мою пошту у прикріпленому документі Word, вказавши своє прізвище, номер та сторінку завдання: tetyana.revenko11@gmail.com 

13.03.2020
Тема: Допомога молоді з боку влади
1) в.2,с.220 письмово
2) в.3, с.220 усно

16.03.2020
Тема: Молодіжні організації та громади
1) в.8,с.225 письмово
2) в.6, с.224 усно
3) с.225 вивчити фразові дієслова


16.03.2020
Тема: Здоровий спосіб життя
1) в.9,с.226 читати
2) Підготуватися до обговорення теми

17.03.2020
Тема: Молодіжна культура
1) в.3, с. 229 письмово
2) Вивчити тему "Молодіжна культура"

17.03.2020
Тема: Участь молоді в соціальних проектах
1) в.4,с.231 заповнити таблицю
2) в.5, с.231 письмово
3) с.231 вивчити фразові дієслова

18.03.2020
Тема: Молодіжні організації
1) в.3, с. 229 читати та переказувати (письмово)
2) написати твір "Молодіжні організації"
3) повторити правило "Умовні речення"




20.03.2020
Тема: Повторення і систематизація
c.200-203 письмово


23.03.2020
Тема: Людина та суспільство.
           Україна-незалежна держава
1) с.237 вивчити слова
2) в.3, с.239 письмово
3) в.5, с.240 письмово

23.03.2020
Тема: Політична система Британії та США.
1) в.2, с.246 скласти діалог
2) в.8, с.242 переказувати
3) * скласти порівняльну характеристику політичної системи Британії та США

25.03.2020
Тема: Декларація про державний суверенітет України
1) в.1, с.246 письмово
2) в. 3,4, с.247 письмово
3) с.245 вивчити правило

26.03.2020
Тема: Міжнародні організації
1) с.248 вивчити слова
2) в.2, с.248 скласти таблицю
3) написати тему: "Україна та Рада Європи"

27.03.2020
Тема: Конституція-основний закон України
1) в.1, с.251 письмово
2) в.3, с. 252 письмово

27.03.2020
Тема: Міжнародні організації: ООН
1) в.4, с.254 скласти діалог
2) в.3 а,с.253 письмово
3) * знайти інформацію про міжнародні організації

30.03.2020
Тема: Міжнародні організації: UNESCO, UNISEF
1) в.3в, с.253 письмово
2) підготувати тези на тему "Вибори президентаУкраїни"

30.03.2020
Тема: Людина та суспільство
1) в.8, с.261 усно
2) в.7, с.260 переказувати
3) с.262 вивчити фразові дієслова

01.04.2020
Тема: Громадянство України. 
1) в.4, 5, с. 265-266 письмово
2) в.6, с.266 письмово

01.04.2020
Тема: Державний устрій України
1) повторити граматичні часи
2) підготувати письмове повідомлення на тему: "Відомі українські політики"

06.04.2020
Тема: Вибори в Україні
1)  Прочитати текст
The political power in Ukraine is divided into three branches: executive, legislative and judicial. The Verkhovna Rada, the Ukrainian Parliament, is the highest legislative body. The executive power in Ukraine belongs to the President. Both President and members of the Verkhovna Rada are elected. The election takes place every four years. All citizens of Ukraine who have reached the age of eighteen have the right to vote. But only those, who have reached the age of twenty-one, have the right to be elected to the Verkhovna Rada. The candidates to the Presidency must be not younger than thirty years of age. The candidates to the Presidency or to the Verkhovna Rada can be nominated by a political party or any other political or social organization or even by a group of voters. During the election campaign the candidates make their programs public. These political programmes are widely discussed in the mass media and on television. When election day comes (it is usually Sunday), the people in Ukraine go to the polls to elect the members of the Verkhovna Rada or the President of Ukraine. A voter gives his name and shows his passport. Then he receives his ballot-paper and may go to a cubicle to vote. Voting is secret. Then the voter casts his ballot-paper in the ballot box. Often the elections of the local government take place simultaneously with the elections to the Verkhovna Rada.
2) дати відповіді на запитання
1. What branches is the political power in Ukraine divided into?
2. How often do the elections to the Verkhovna Rada take place? 
3. Who can nominate the candidates to the Presidency or to the Verkhovna Rada?
4. How are the elections organized in Ukraine?


06.04.2020
Тема: Повторення та систематизація вивченого матеріалу
1) повторити часи дієслів
2) виконати тест на повторення граматичного матеріалу
    https://speaknow.com.ua/test/grammar

(Електронна версія підручника за посиланням: http://www.urok.net.ua/11-klas/anglijska-mova-11-j-rik-navchannya-riven-standartu-pidruchnik-dlya-11-klasu-avt-nersisyan-m-a-pirozhenko-a-o-2019.html)

08.04.2020
Тема: Англомовні країни
           Британська спадщина
1) в.2, с.65-66 читати і переказувати
2) в.3, с.66 письмово
3) с.67 вивчити правило
4) в.8, с.68 письмово

13.04.2020
Тема: Американська мрія
1) в.1,2, с.69 (усно)
2) в.7, с.72 (письмово)
3) в.8 с.72 (письмово)
4) в.10, с. 72 (письмово)

13.04.2020
Тема:  Америка та американці
1) в.9, с.72 (усно)
2) написати есе: "Famous Americans" (письмово)

15.04.2020
Тема: Канада
1) в.4, с.75 читати і перекладати
2) в.5, с.75 знайти синоніми до слів
3) в.6, с.76 письмово
4) с.76 вивчити правило

22.04.2020
Тема: Подорожі. Канада
1) в.3, с. 74 (письмово)
2) Grammar bank p.76; https://grammarway.com/ua/participle (повторити)
3) в.9 с.77 (письмово)
4) Оформити "Путівник Канадою" (цікаві місця)

24.04.2020
Тема: Австралія-країна контрастів
1) в.3, с.79 читати і переказувати
2) в.7, с.80 письмово
3) с.81 вивчити правило
4) * в.8, с.81 письмово

27.04.2020
Тема: Австралія - країна контрастів
1) в.1-3, с.78-79 (усно)
2) Grammar bank с.81;
3) в.8-9 с.81-82 (письмово)

29.04.2020
Тема: Нова Зеландія - острівна нація
1) переглянути відео: https://www.tourism.net.nz/new-zealand
    в.1, с.83 письмово
2) в.3, с.83-84 усно
3) *Grammar bank с.86 вивчити

04.05.2020
Тема: Нова Зеландія - острівна нація  
1) в.9, 10, с.87 письмово
2) в.11, с.87 скласти розповідь

06.05.2020
Тема: Англомовні країни. Свята. Узагальнення і систематизація матеріалу теми
Виконати тест: с.88 (завдання 1-20)  

07.05.2020
Тема: Контроль навичок читання
The Valuable Fence.
The Greggs were coming back from their first trip to Europe. On board "The Queen Elizabeth" they got acquainted with a Frenchman. His Englishwas good and soon they got quite friendly. The Frenchman told the Greggsthat he was an artist and his name was Lautisse. He asked them to keep it in a secret. He did not like publicity. The Greggs didn't know any artist whose name was Lautisse. So they talked to the ship's librarian and found out that their new friend was the world's famous artist whose pictures were very valuable and expensive. The librarian found a book with a biographical sketch and a photograph. The sketch said that the artist had retired at fifty- three to a villa on tRivera. He said he would never touch a brush again. Lautisse was going to spend a month in New York. Mrs. Greggs suggested that he would come to their place for the weekend. The artist accepted the invitation and made them promise not to invite any other people to their place and not to speak about art. At the appointed time Lautisse arrived at the Greggs and they were happy to see him. Mr. Greggs and his wife did their best to entertain the famous artist, but he did not want to go for a swim or walk in the wood. He wanted to sit and relax. The next morning Mr. Greggs got up very early as he wanted to paint the fence around the vegetable garden. He took a brush and was about to begin painting when Lautisse approached him, as soon as he saw the brush, he seized it from Mr. Greggs and began painting the fence. The same day Lautisse started for New York. Some correspondents found out about Lautisse's stay in New York. An article was published in one of newspapers saying: "Mr. Lautisse has spent all his time in New York except for the weekend at the home of Mr. and Mrs. Greggs. He met the Greggs on the ship coming from Europe". The day after the story appeared, two reporters came to the Greggs' place. They wanted to know everything about the stay of the famous artist at their place. They were shown the fence painted and signed by Lautisse. A long article, headlined "Lautisse paints again", was published the next day. The fence turned out to be a valuable thing. It was sold for a big sum of money. It was taken to a museum. The fence was not worth it.

I. Choose the correct answer.
1. Where were the Greggs coming from?
a) from their trip to Japan: b) from their trip to Africa;
c) from their trip to Europe.
2. What was the Frenchman they got acquainted with?
a) an inventor b) an artist c) a writer
3. How did the Greggs learn the information about Lautisse?
a) From the newspaper article; b) from the ship's librarian;
c) from the artist himself.
4. Where did the Greggs invite their new friend to?
a) to their place; b) to the art gallery; c) to their wedding party.
5. What did Mr. Greggs want to paint the next morning?
a) the door of his house; b) Mrs. Greggs' portrait;
c) the fence around their vegetable garden.
6. What did the Greggs do with the fence painted by the famous artist?
a) they sold it for a big sum of money; b) they gave it to Lautisse;
c) they kept it in their garden.
II. Choose the correct word. 
a) invitation b) publicity; c) sketch d) friendly; e) headlined
f) best.
1. On board the ship the Greggs got acquainted with a Frenchman and soon
they got quite__________
2. The famous artist didn't like_______________
3. The librarian found a book with a biographical____________and a
photograph.
III. Choose the correct ending. 
1. The Greggs get acquainted with a Frenchman
a) on board the ship;
b) at the British Museum;
c) at their place;
2. Lautisse asked them to keep his name a secret because:
a) he was afraid of the police;
b) he didn't like publicity;
c) he was a brave person.
3. The Greggs learned from the sketch in the book that
a) Lautisse had lost all his money
b) Lautisse had married a girl younger than he was
c) Lautisse had retired and promised not to take brush again
4. The famous artist wanted
a) to start a new picture;
b) to relax;
c) to help Mrs. Greggs in the vegetable garden.
5. As soon as the artist saw a brush he
a) got afraid and ran away,
b) got angry with Mr. Greggs;
c) seized it from Mr. Greggs and began painting the fence
6. At the Greggs place two reporters were shown:
a) Lautisse's photograph signed by the artist
b) Mr. Greggs' photograph
c) the fence painted by the famous artist

12.05.2020
Тема: Контроль навичок аудіювання
https://youtu.be/VlxVHmWbABU


12.05.2020
Тема: Контроль навичок говоріння
1) в.8, с.94 написати і вивчити
2) * розповісти тему "English-speaking countries".

13.05.2020

Тема: Контроль навичок письма
1) в.3,4, с.95 письмово
2) с.96 (А, В, С) письмово

1 комментарий:

  1. Здравствуйте, Татьяна Васильевна, те задания что заданы письменно, их делать в тетрадь или электронно вам на почту?

    ОтветитьУдалить